בני זמנו של שופן: ראשית הקונצ'רטו הרומנטי
התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של אריאל צוקרמן וסולנים
בתכנית
יוהאן נפומוק הומל (1778-1837): קונצ'רטו לפסנתר מספר 2 בלה מינור, אופוס 85
סולנית: שיר זמל (ישראל)
פליקס מנדלסון ברתולדי (1809-1847): קונצ'רטו לפסנתר, לכינור ולכלי קשת ברה מינור
סולנים: יעקב ראובן (ישראל) - מנדולינה
דניאל פטריקה צ'ובאנו פסנתר, (רומניה, זוכה הפרס השני בתחרות רובינשטיין)
איגנץ מושלס (1794-1870): קונצ'רטו לפסנתר מספר 3 בסול מינור, אופוס 58
סולן: ניזאר אלכאטר (ישראל)
בקונצרט מוצגים שלושה קונצ'רטי, אשר אין לנו כמעט הזדמנות להאזין להם .
הקונצ'רטו של מנדלסון בן הארבע עשרה, משנת 1823, מציג את ראשית סגנונו הייחודי של הגאון הצעיר, חלוץ הרומנטיקה, וחברו הקרוב של שופן.
לצד השפעה ברורה של מוצארט, מצויים בקונצ'רטו השני, רחב היריעה , והדרמתי של הומל, משנת 1813, ניצנים של מבע רומנטי. הקונצ'רטו השלישי של מושלס, משנת 1820, הוא יצירה רומנטית ומרגשת, שזכתה להצלחה גדולה בקרב קהל המאזינים של זמן חיבורה. כל שלושת הקונצ'רטי שבתכנית היו מנוגנים ופופולריים במחצית הראשונה של המאה התשע-עשרה. לחוקרי תולדות חייו של שופן, אין ספק לגבי השפעתם של הומל ומושלס על שופן, בעיקר בעיצוב הצורה והסגנון של הקונצ'רטי שלו לפסנתר.
- מנצח:אריאל צוקרמן
- בהשתתפות:התזמורת הקאמרית הישראלית
- :שיר זמל - פסנתר, יעקב ראובן - מנדולינה, דניאל פטריקה צ'ובנו - פסנתר, ניזאר אלכאטר - פסנתר
- צילום:שיר זמל - Pierre Lidor, ניזאר אלכאטר - סעיד גאטס
