לוח אירועים

"אם אלבש בז', איש לא ידע מי אני" - אופנה ומלכת אנגליה

אירוע מיוחד לציון יום השנה לפטירתה של המלכה אליזבת

עורכת ומרצה: יערה קידר – אוצרת, היסטוריונית אופנה ודוקטורנטית בתוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית

במשך שבעים שנות מלכותה, אחזה המלכה אליזבת 
השנייה בתפיסה אופנתית ברורה: המלכה צריכה לבלוט.
מאחורי התפיסה הזאת עמדה סיבה נוגעת ללב. בהרצאה, נגלה כיצד היה סגנונה של המלכה לא רק אמירה אסתטית, אלא גם הצהרה פוליטית של ממש; ואיך עוצבו הופעותיה בקפידה ונעשו לערוץ תקשורת להעברת מסרים סודיים. למלכה הייתה אמונה עמוקה בכוחה של שפת האופנה. הבגדים סייעו לה לתקשר עם העם הבריטי ללא מילים ולהפוך למקור השראה לנשים חזקות ברחבי העולם, וגם על מסלולי האופנה העכשווית – מוויויאן ווסטווד ועד בית גוצ׳י.

ההרצאה מתקיימת במסגרת הפסטיבל הבינלאומי למחול סולו

10:45 מופע מחול סולו: Sex & Suites
מאת: רונית זיו (ישראל)

עבודת הסולו Sex & Suits עוסקת בהצטלבותן של זהויות חברתיות ותרבותיות ובאופני גילומן בגוף הפיזי של הפרפורמרית. היצירה נוצרה בהשראת החיבור המבריק Sex & Suits: The Evolution of Moderm Dress (1994) מאת מבקרת האמנות אן הולנדר (Hollander). הולנדר מציעה להתבונן על אופנה מתוך היבטים חברתיים, תרבותיים ומגדריים, ומצביעה על כך שבעוד במרכז הארון הגברי עומדת החליפה, הרי שאופנת הנשים השתנתה ללא הרף. 

רונית זיו היא כוראוגרפית ורקדנית, זוכת פרס רוזנבלום לאומנויות הבמה לשנת 2020, וזוכת פרס ארדיטי למחקר וליצירה רב תרבותית לשנת 2021. יצירותיה האחרונות עסקו באלימות על רקע מגדרי. בימים אלו כותבת זיו עבודת דוקטורט בנושא הופעת הגוף העירום במחול הישראלי במסגרת החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב.

11:00 ההרצאה


  • איור:
    איריס פוגל בן חמו
  • משך:
    כשעה ועשר דקות ללא הפסקה

הדפדפן שלכם מיושן!

אנא עדכנו את הדפדפן שלכם על מנת לצפות באתר זה באופן תקין.
הורידו מכאן את אחת הגירסאות האחרונות של הדפדפנים:
  • Microsoft Edge Google Chrome Firefox Browser Opera Browser