לוח אירועים

דניאל זמיר: חדש

הופעה מיוחדת וחגיגית לרגל השקת האלבום החדש

אורח מיוחד: אביתר בנאי 

דניאל זמיר, הוא אחד ממוזיקאי הג׳אז החשובים שיצאו מישראל. זמיר נחשב לאחד מהסקסופוניסטים הטובים בעולם (בעיקר סופרן), אמן בינלאומי המופיע בפסטיבלי הג׳אז בארץ ובעולם. זמיר חזר להתגורר בישראל, כאשר הוציא לאור את אָמֵן – אלבום הבכורה שלו כאן. אלבומו זה, שיצא לאור בשנת 2006, הפך להיות אלבום הג׳אז הנמכר ביותר בישראל אי פעם. עבור קהל גדול שלא היה מחובר לז׳אנר, פתח האלבום צוהר לעולם הג׳אז. זמיר נחשב לאחד מחלוצי הג׳אז היהודי בעולם כולו וממייסדיי סצנת ה"פלאפל ג׳אז"  מחונני הג׳אז הישראלים שבדרך כלל יוצאים קודם כול לניו יורק, ואחרי כן לקריירה בינלאומית בפסגת הג׳אז העולמי, והידועים בשילוב השורשים המזרח תיכוניים והישראליים עם הג׳אז הסוער.

שיתופי הפעולה של זמיר עם אמנים מהפופ ומהרוק בישראל קירבו אותו יותר ויותר לכתיבת שירים והלחנתם ולשירה. כך נולד  האלבום חדש. זהו אלבום השירים השני של זמיר, והאלבום הראשון שהוא מוציא לאור מאז התפרצות מגפת הקורונה. האלבום מספר את סיפורה של הנפש המסתובבת בעולם, מחפשת את הטוב, עוברת קשיים ומהמורות, אבל יודעת שבסוף הטוב מנצח. חדש, הוא סיפורו של האדם ההולך בדרך הקשה, נופל וקם, ושוב נופל ושוב קם, אבל אף פעם לא מפסיק ללכת.

כשמדובר בחזרתו לבמה של זמיר, לאחר תקופה לא קצרה של הפסקה, עם הופעת הבכורה למופע שירים חדש הנושא גם הוא את אותו השם – חדש – החגיגה היא כפולה ומכופלת. זהו מופע שירים ראשון של זמיר אי פעם, שבו בנוסף לשירים הידועים והאהובים מכל השנים יבוצעו גם שירים מהאלבום האחרון. בנוסף לסקסופון, זמיר שר ומנגן במופע גם בפסנתר ובכלי הקשה.

במופע יתארח אורח מיוחד: אביתר בנאי – חברו של זמיר ומנטור עבורו, ואולי עבור כל המוזיקאים הישראלים. בנוסף להיותם חברים ושותפים מדי פעם לספסל לימודי הגמרא, בנאי וזמיר משתפים פעולה לאורך השנים. זו הזדמנות נדירה לשמוע את בנאי מבצע משיריו שלו ומשיריו של זמיר באופן שלא קורה בשום מצב אחר – כיף ומצב רוח, עומק, רוחניות והתעלות הנפש.

 


  • משך:
    כשעתיים ללא הפסקה
  • צילום:
    ויקטור ליסט, MUPERPHOTO
  • הערות:
    למופע זה ניתנת הנחה למנויים אך לא ניתן להחליף כרטיסים מהמנוי

מועדים

17.07.2024
רביעי
20:30
אולם הנרי קראון

הדפדפן שלכם מיושן!

אנא עדכנו את הדפדפן שלכם על מנת לצפות באתר זה באופן תקין.
הורידו מכאן את אחת הגירסאות האחרונות של הדפדפנים:
  • Microsoft Edge Google Chrome Firefox Browser Opera Browser